سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
اهواز

حوزه/ بزرگداشت بانوی مجاهد مرضیه حدیدچی دباغ با حضور آیت الله موسوی جزایری در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، بزرگداشت بانوی مجاهد مرضیه حدیدچی دباغ با حضور آیت الله موسوی جزایری و عضو مجلس خبرگان رهبری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری مدرسه علمیه خواهران امام صادق (ع) اهواز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان در سالن اجتماعات مدیریت استانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش زن تراز انقلاب و بزرگداشت بانوی مجاهد مرضیه حدیدچی دباغ که در اهواز برگزار شد بیان کرد: خانم دباغ بسیار فاضل، انقلابی و عاقل بود که در دوران قبل از انقلاب به اجبار در لبنان و سوریه زندگی می‌کرد و سپس به یاران امام خمینی (ره) در فرانسه ملحق شد.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری افزود: خانم دباغ انسانی مسئولیت‌پذیر بود و در مبارزات انقلاب و پیشبرد انقلاب اسلامی نقش مهم و برجسته‌ای داشت.

استاد حوزه علمیه خوزستان مبارز بودن، مجاهده بودن و تابع مرجع و رهبری بودن را از ویژگی‌های خانم دباغ از نظر یک جوان انقلابی دانست و گفت: با توجه به ویژگی‌های منحصر به‌ فردی که در ابعاد شخصی و اجتماعی این بانو بود باید به بهترین نحو به جوانان معرفی شود.

در ادامه این مراسم، مجید منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: معرفی چهره‌های برجسته انقلابی به ویژه بانوان اثرگذار در انقلاب اسلامی از جمله خانم دباغ که از یاران امام (ره) بود بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه خانم دباغ نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشت افزود: این بانوی بزرگوار به عنوان صفیر انقلاب اسلامی و از جانب امام به کشور شوروی رفت و اقدامات موثری انجام داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این میزان حضور برجسته یک بانوی انقلابی و مسلمان در میادین مختلف که مقام معظم رهبری از وی به عنوان الگوی سوم زن مسلمان یاد کردند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

منادی ابراز امیدواری کرد: با حضور پژوهشگران، طلاب، دانشجویان، اهل قلم و رسانه نسبت به برگزاری این گونه همایش‌ها، اقدام کرد تا جوان ما بداند که در تاریخ کشورش چه چهره‌هایی وجود داشته و سراغ الگوهای غیرواقعی نروند.

گفتنی است، خانم مرضیه حدیدچی که با نام طاهره دباغ نیز شناخته می‌شود، نخستین و تنها فرمانده زن سپاه بود که در زمان حکومت پهلوی زندانی ساواک و در دوران تبعید امام خمینی(ره) در پاریس محافظ شخصی خانواده ایشان شد.

مرحومه دباغ پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷، از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران بود و سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را هم در کارنامه خود داشت.

وی ۲۷ آبان ماه سال ۹۵ پس از گذراندن دوره‌ بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دارفانی را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha